achterhoekiscomin.reismee.nl

stuk in de kerkbladen

Ik weet niet wat u ervan dacht, maar ik zou toch denken dat de jongeren wat minder actief zouden zijn nu de reis achter de rug is. Ze hebben veel acties gevoerd, en dan zo'n intensieve reis. En vervolgens gaat het (nieuwe) leven weer door: studie, vrienden....

Maar niets is minder waar!!! Ze zijn nog steeds zo enthousiast en willen graag hun verhaal nog kwijt: aan familie, vrienden, u met zijn allen.... Ze willen vertellen, laten zien, geld inzamelen voor het werk van Comin zodat zij hun werk kunnen voorzetten, strijden voor de rechten van de inheemse volkeren in Brazilië... Dus voorlopig vind u gewoon iedere maand deze inmiddels vetrouwde rubriek in het kerkblad. En zult u de belevenissen van de jongeren nog steeds kunnen volgen op hun weblog http://achterhoekiscomin.reismee.nl/ (ook al zijn ze gewoon in Nederland dus).

Op 28 september was er in Eibergen weer een Braziliaanse maaltijd. Maar liefst 50 mensen hebben zich weer goed laten voedden door Maze, onze top chef uit Brazilië!!! Bedankt Maze!!! En vervolgens hebben zo'n 95 mensen de verhalen gehoord, de foto's gezien en de Braziliaanse thee geproefd! Heeft u dit gemist (zoals ik)? Zo, dan hebt u echt iets gemist!!!!

• Het project van de jongeren voor Comin van de 4 gemeenten is genomineerd als voor Het Beste interactieve Project van de Landelijke Diaconie. Er is een filmpje opgenomen dat getoond wordt op 17 November, op de Landelijke Diaconale Dag, en dan wordt ook de uitslag bekend gemaakt!!!! Deze jongeren zetten Neede, Eibergen-Rekken, Lichtenvoorde en Groenlo op de kaart van kerkelijk Nederland!!
  • Op 7 December is er weer een Adventsmarkt in Neede.
  • En vanaf 7 December kunt u weer uw kerstpost inleveren in de Huve op het kerkelijk bureau. De post voor binnen de bebouwde kom van Eibergen wordt door de jongeren en de steungroepleden bezorgd. Het enige wat u hoeft te doen: kaarten schrijven, brengen naar de Huve of afleveren op zondag in de kerk en er in plaats van een postzegel, 35 ct per kaart bij doen. De opbrengst is weer voor Comin.

Namens de jongeren en de project en steungroep, Liesbeth Speelman