achterhoekiscomin.reismee.nl

25 juli

We begonnen de ochtend met een interview. Er kwam een vrouw van de krant, die ons allerlei vragen stelde over onze reis. Ze vinden het hier blijkbaar erg bijzonder dat erNederlanders zijn.Daarna gingen we met 3 auto's richting de Guarani (vlak bij Tenente Portela). Het was een avontuurlijk ritje, want de wegenwaren erg modderig en we sliptener overheen.Bij de Guarani werden we ontvangen in het schoolgebouw, dat er net nieuw stond. Het was een ergmoderngebouw, dat er was neergezet door de staat. Het vrouwelijke opperhoofd deed een welkomstwoordje en we kregen een rondleiding in de school. Daarna was het tijd om te eten. We kregen een paar typischegerechten van de Guarani te eten (zoeteaardappel, cassave, een heel vast brood van maismeel en water en rijst met rundvlees). Het smaakte allemaal erg lekker! Nahet etenkonden we weer allerlei dingen kopen dieze hadden gemaakt. Veel mooie beeldjes van dieren en mandjes. De Guarani wilde iets van henzelf laten zien en ze wilden een optreden van ons zien. Zij begonnen meteen lied met een dans erbij. Het lied ging over dat je zuinig moet zijn op de wereld. Het was erg mooi om te zien,ze hadden ook speciale kleding aan. Daarna waren wij aan de beurt. We deden weer ons mooie liedje over de bloemen, de bergen en de groene heuvels waar we zo veel van houden. Ze vonden het erg mooi, want wekregen een groot applaus.We deden ook nog een liedje met bekertjes enzang van Eveline en Rosemerijn. Ze waren hier erg vanonder de indruk enwe leerden hen ook nog hoeje het ritme met de bekertjes moet maken.Hierna zijn weeen gedeelte van het gebied doorgelopen. We gingen naar de spiritueel leider, die bij het gebedshuis zat.Er was gisteriemand van de Guarani overleden, die nu in het gebedshuis lag. Hij vertelde ons iets over het gebedshuis. We vonden het wel een grote eer dat hij ons vertelde over het gebedshuis, want het is eigenlijk echt iets van hunzelf. Hierna gingen we terug naar de school en hebben we afscheid genomen van iedereen. Het was een indrukwekkende dag.

Lidwien en Annemarie

Marion

Het is maar goed dat jullie alles op kunnen schrijven. In korte tijd maken jullie zoveel mee! Veel kunnen we nu al lezen, de rest horen we graag later. Nog hele fijne dagen toegewenst.

liesbeth

wat een enorme indrukken zeg!! wat moooi!!
enne... ben wel erg benieuwd naar het 'liedje met de bekertjes'! :-)

oma en opa van Pieter

Volgen jullie verhalen met veel plezier en intresse. Pieter we hebben de verhalen uitgeprint en aan oma Maaike gegeven kan die ze ook lezen

Heleen

Lieve Sanne,
Van hárte gefeliciteerd met je 18e verjaardag!
Jammer dat ik dit niet persoonlijk met je kan vieren, maar ik geef je een digitale knuffel en verjaardagskus!
Geniet nog van je laatste dagen in het verre Brazilië.
Dikke kus van Gheleenski

liesbeth

Ik kan er nog steeds niet over uit dat jullie zoveel meemaken en zoveel zien!! als groep zijn jullie zo bijzonder en zo hecht. en zijn jullie in staat om dit te kunnen delen met ons, de thuisblijvers.
Ik zou dus willen zeggen: blijf schrijven, ook deze laatste paar dagen!!! xxx Liesbeth

Cassia

Foi um dia muito legal vamos sentir saudades de vcs. Abraços

Hester Oosterbroek

Wat een mooie verhalen allemaal! Ik kan wel lezen dat jullie een enorm toffereis aan het maken zijn. En dat Hans erg goed voor jullie gezorgd heeft :-)
Geniet nog even van het prachtige Foz, en ik zie jullie op het Changemaker festival waar ik jullie verhalen live hoopn te horen! Abraços vanuit Utrecht! Hester

Jan Struijk

Elke morgen kijk ik uit naar jullie verhalen; helaas vanmorgen geen verhaal over Foz en over zoveel meer. Ik hoop toch nog een verhaal te lezen vandaag, voordat jullie naar huis vliegen. Goede reis en sterkte met alles!

elisa

foi muito legal conhecer voces, vamos guarda-los no nosso coração para sempre,sei que vamos sentir saudade pois até hoje ninguem nos emicionou tanto com sua simpatia como voces, um dia quem sabe nos veremos de novo pois para deus nada é impossivel. beijos e boa viagem

Oma Jo, Erik, Marjo en Carmen.

Oma vond het erg leuk en mooi om de foto's te zien. We zijn heel erg benieuwd naar alle persoonlijke verhalen en zullen blij zijn om jullie zondag weer te zien! Groetjes ons.

Martha, Kim en Hans

Braziliegangers, bedankt voor alle spontane berichten en mooie foto's gedurende jullie reis, het is geweldig om als thuisfront zo mee te mogen genieten.De laatste dagenvan jullie reis zijn aangebroken en de thuisreis kan beginnen. We wensen jullie een goede reis toe en we zien elkaar zondagmorgen op Schiphol.
Veel liefs uit Groenlo tot zondag,
Martha, Kim en Hans