achterhoekiscomin.reismee.nl

terugkomweekend

Hallo!

Afgelopen weekend hadden we een terugkomweekend met onze groep. Dit terugkomweekend vond plaats op het Changemakersfestival in Heino (bij Zwolle). Het festival werd georganiseerd door 3 organisaties die reizen organiseren, waaronder Togetthere.We sliepen in een huisje samen met de groep die naar Rwanda is geweeest, waarmee we ook samen de voorbereiding hebben gedaan.

We hadden allemaal iets meegenomen ons deed denken aan Brazilië. Nadat we vrijdagavond aangekomenwaren aten we samen en daarna hebbenwe samen met de Rwandagroepover onze meegebrachte dingen verteld. Ook hadden we het over hoe we wat we in Brazilië ontdekt hebben, in Nederland kunnen gebruiken. De rest van de avond hebben we gezellig met z'n allen bijgepraat.

De volgende ochtend startten we de dag met reflecteren over onze reis. Hiervoor gebruikten we de kaarsen die horen bij de levensparels. Vervolgens hadden we een bijeenkomst voor alle medewerkers, vrijwilligers en reizigers van Togetthere, waarin we vierden dat Togetthere vijf jaar bestond. We maakten hier schilderijen over onze reis. Sommigen maakten samen een een schilderij met alle dingen die we in Brazilië zijn tegengekomen en anderen maakten sameneen schilderij waarop alles wat ze tekenden symbool stond voor ontmoeting.

Hierna werd het festival officieel geopend. We hebben balonnen opgelaten, dus als u een changemaker ballon in uw achtertuin vindt, weet u waar die vandaan komt. Er was een optreden van een dansgroep die naar Roemenië is geweest. Wij hebben daarna nog een workshop van Kerk in Actie gehad over fondsenwerving. Vervolgens hadden we nog even tijd om te praten, waarna we afscheid namen en de trein naar huis namen.

In het volgende impressiefilmpje van het Changemakers festival zijn wijnog evente zien terwijl we aan het schilderen zijn: http://www.youtube.com/watch?v=4utCBsvaIlU

Graag willen we jullie tenslotte uitnodigen voor aanstaande vrijdag. Om 18.00 uur serveren wij een heerlijke Braziliaanse maaltijd. De kosten hiervoor zijn 15 euro, dat na aftrek van de kosten geheel ten goede komt aan Comin. Op http://www.pkneibergen.nl/index.php/nieuws/499-brazilie-verhalen vindt u hoe u zich hiervoor op kunt geven. Mocht u op dat tijdstip niet kunnen, aansluitend op deze maaltijd geven wij een presentatie over onze reis. Hier bent u van harte welkom, ook als u niet de maaltijd bijwoont. Hier hoeft u zich niet voor op te geven. Vanaf 19.30 staat de koffie klaar in de Huve in Eibergen, waarna wij ons verhaal zullen houden. Wij hopen dat jullie hier allemaal aanwezig zullen zijn! Extra leuk: deze avond zal ook gefilmd worden door een filmploeg, omdat wij als achterhoekse gemeenten dankzij ons Braziliëproject genomineerd zijn voor de prijs voor de meest interactieve gemeente van Nederland.

fam. eppink,aalten

Hebben genoten van de maaltijd en de goede presentatie
door jullie als groep! De veiling was geweldig, een pluim voor Pieter. Veel succes als groep verder!

Eveline

e.strubo@gmail.com