achterhoekiscomin.reismee.nl

Maandag 23 juli

's Ochtends om 10.00 uur eindigde ons verblijf bij de gastgezinnen. Het was een gezellig weekend! We hebben de kans gehad een kijkje te nemen in het leven van een braziliaans gezin. We hebben allen in twee tallen verschillende uitstapjes gemaakt. Zo zijn de meeste van ons zondags naar de wekelijkse markt in Porto Alegre geweest. Dit was een hele grote markt waar vanalles en nog wat verkocht werd. Er was een deelwaar antiek en boekenverkocht werden, een deelwaar kunst verkochtwerden een deelwaar sieraden verkocht werden. Ook waren er veel kraampjes met allerlei eten. Tevens waren er veel mensen die campagne aan het voeren waren voor de aankomende verkiezingen.

Na het afscheid van de gastgezinnen hebben we het weekend met elkaar nabesproken. Toen kwam het busje en werd het tijd om afscheid te nemen van Hans

Frown
. We hebben hem de kaars overhandigd, kregen nog een dikke knuffel en toen gingen we op weg naar het busstation. Vanaf hier begon onze reis naar Tenentela Portela. Een reis die eigenlijk acht uur zou duren, maar een paar vertraagd was door pech onderweg.

We hebben uiteindelijk ongeveer 2 uur langer over de reis gedaan. Aangekomen in het hotel stond er een grote pan kippensoep voor ons klaar. Na het eten van de soep zochten we onze kamers op en gingen naar bed. Dag 9 zat erop.

Lidwien