achterhoekiscomin.reismee.nl

nog maar één week !

OI!

Het is al weer twee weken geleden dat wij als groep weer naar Utrecht zijn gegaan voor het tweede en laatste voorbereidingsweekend! Net als de vorige keer waren er ook twee andere groepen die naar Rwanda en Zuid-Afrika gaan. Dit weekend stond geheel in het teken van veiligheid. Zaterdagochtend hebben we dan ook allerlei afspraken gemaakt waar we ons aan moeten houden in Brazilië. Bijvoorbeeld over het gebruik van camera's enalcohol (waar we Jan Peter dit weekend al op moesten wijzen haha...

Wink

's Middags kregen we een veiligheidstraining. Er kwam een grote gespierde donkere acteur, die in elke situatie ‘de slechterik' speelde. Wij moesten reageren op de situatie die hij veroorzaakte. Zo heeft hij ons uitgescholden, gecommandeerd en geïrriteerd. We hebben geleerd om kalm te blijven. In de meeste gevallen moet je proberen mee te gaan met de bevelen, maar je moet wel je grenzen durven aan te geven. Het was een heftige, leerzame middag.

's Avonds hebben we lekker gegeten en nog even nagepraat. Samen met onze eigen groep hebben we een documentaire gekeken over de situatie van de indianen vandaag de dag in Brazilië. Als je deze documentaire wilt bekijken, kun je dat hier doen: https://docs.google.com/file/d/0B5A_fu6lVJbSODdpZWZRampiRzQ/edit?pli=1

Na een lekker avondje kletsen met de groep, zijn we in bed gesprongen. 's Ochtends na het ontbijt hebben we nog een presentatietje gehouden over COMIN en de indianen in Brazilië. Ook hebben we samen nog even de checklist nagekeken met spullen die we allemaal mee moeten nemen.

Morgen (zondag 8 juli) is de afscheidsdienst. Misschien dat er nog één berichtje op komt te staan vanuit Nederland, maar dan gaat het echt gebeuren, 14 juli zijn we dan eindelijk in Brazilië! We zullen elke dag wat op deze site zetten, misschien zelfs wel met wat foto's!

ATÉ MAIS

Laughing